tisdag 4 maj 2010

Jeansmuddisar


Igår syddes dessa jeansmuddisar som Lilleman fick prova idag. De satt perfekt! Har väl inte så mycket egentligen att säga om dessa byxor. Helt vanliga muddbyxor utan några som helst konstigheter. Tyget är supermjukt jeanstyg (tänk jeansskjorta) från Tygverket. Mönstret är modifierat från Meedom.

Om man anar några matfläckar på byxorna så beror det på att Lilleman just lärt sig klappa händerna och klappar nu i tid och otid. Så idag klappade han ner maten från skeden jag kom med. Därav fläckarna =)


Nästa gång ska lappen sitta lite högre upp har jag just bestämt.

14 kommentarer:

  1. Härliga! Fin body också :-)

    SvaraRadera
  2. Supersnygga och sitter verkligen perfekt! Charmigt med kladdigt med handklappandet ;-)

    SvaraRadera
  3. Jättesnygga på Lilleman! Tänkte göra något liknande till Pyret av mitt tyg, men kanske med vit mudd tills sommaren. Vi får klappa med Lilleman idag då vi ses!

    SvaraRadera
  4. Jeansmuddisar är verkligen användbara, speciellt nu när man inte behöver overall men ändå kanske inte gå ut i bara mysisar. Vad fin han är!

    SvaraRadera
  5. Fina brallor, fin body och fin kille!

    SvaraRadera
  6. riktigt coola! tygverket säger du, har de nätshop? just sådant MJYKT jeanstyg är jag ute efter!

    SvaraRadera
  7. Hejsan!

    Haha ja här hade man ju också ett antal gravkilon kvar så jag bestämde mig för att ta tag i det! Och de funkar jätte bra. Har gått ner 20 kilon ungefär :D
    Tänkte höra om de är du som gör alla fina kläder du ha på din blogg eller om man kan beställa dem ifrån nått ställe??
    Mvh Anna

    SvaraRadera
  8. Tack alla för kommentarerna!
    Åsa: Tyvärr, de har ingen nätshop. Men jag springer dit titt som tätt tycker jag. Så jag skulle kunna köpa åt dig om du vill o skicka på posten. Maila mig isf.
    Anna:Va kul att du gillar kläderna på min blogg! Det är jag som syr allt. Maila mig gärna om du vill beställa nåt specifikt, så ser jag om jag har tyg hemma eller kan skaffa fram det. Annars får du gärna hålla utkik här för snart öppnar jag en liten butik här på bloggen. Kom gärna med förslag på vad jag ska ha i den! =)

    SvaraRadera
  9. Åh så härliga jeansmuddisar!! Verkligen fin modell och charmigaste modellen som har dem på sig. Var ligger Tygverket (nu fick jag ju svar på om de hade nätshop)?

    SvaraRadera
  10. Tygverket ligger i Stockholm på södermalm, St Paulsgatan.

    SvaraRadera
  11. Snygga!! Satt väldigt snyggt på också!!

    Gamla goda St Paulsgatan... många härliga minnen från den gatan har jag minsann!! Åh vad jag får Stockholmsnostalgi nu när det är vår!!

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  13. kläderna är jätte fina men jag saknar lille man!!

    SvaraRadera