tisdag 25 maj 2010

Hängselbralla

Jag hade lite brun velour kvar som jag tänkte skulle blir en hängselbyxa i storlek 56. Men när jag la ut mönstret på tyget så såg jag att det inte gick att klippa i ett stycke. Så jag fick skarva och göra två stycken. Och när jag skulle klippa till andra stycket saknades det 1 cm. Typiskt!
Och med velour kan man ju inte göra ena stycket åt ett håll och andra åt andra hållet, så jag fick klippa lite mindre. Nu blev det en hängselbralla i storlek 50 istället. Men jag satte muddar som man kan ha uppvikt i början och sedan vika ner när det behövs. Så kanske 50-56 kan man säga.

Jag älskar den här färgkombinationen. Tycker det är så snyggt och mysigt med gult och brunt ihop.
Velouren kommer från Stoff och Stil och muddväven från Sundbyberg.

10 kommentarer:

  1. Så fina. Gillar den bruna velouren från SoS. I min lokala tygaffär har dem bara bajsbrunv velour (om man nu får uttrycka sig så grovt). Du har rätt: brunt och gult är jättefint!

    SvaraRadera
  2. Så underbart fina! Ser verkligen mysiga ut!! Tror jag är lite bebissjuk när man tittar på alla små söta plagg.

    SvaraRadera
  3. Superfina brallor!! Är väldigt svag för brunt och gult. Väldigt!!

    SvaraRadera
  4. Jättesöta brallor! Vad fint du fick till kantningen på hängselflärparna!

    SvaraRadera
  5. Jättemysiga byxor! Håller med Emster, fin kantning!

    SvaraRadera
  6. Underbara! Jag är mycket svag för hängselbyxor och när de dessutom kommer i skön 70-tals-färgkombo blir de oemotståndliga.

    Hur tusan gör du för att få kantbandet så bra i svängarna på hängslena??

    SvaraRadera
  7. Så fina hängselbrallor! Vilken fin äppel solhatt du sytt oxå! Såg det där tyget hos S&S och var lite sugen på att sy en väska av det, men jag syr ju aldrig väskor:) Jättefint som solhatt iaf!

    SvaraRadera
  8. Jättefin blev byxan, och kantningen är verkligen superlyckad!

    SvaraRadera
  9. Kan bara instämma, färgkombinationen är superläcker! Byxan är också jättefin.....som vanligt :D

    SvaraRadera
  10. Tack alla!
    Jennie, jag försöker att inte dra något i kantbandet i svängarna, bara lägga det tillrätta. Sen på baksidan har jag stadgat upp med ett lager velour. Men jag tycker det är från byxa till byxa det blir bra =)

    SvaraRadera