måndag 21 juni 2010

Fordonskjol

Lillemans kusin har blivit stor och fyllt fyra år. När vi träffade Agnes för några veckor sedan fick hon välja ett tyg till en kjol och valde självklart det rosa fordonstyget. Hon älskar rosa och är en kaxig tjej, så fordon passar henne perfekt tycker jag :)

När jag skulle rita mönster till kjolen sneglade jag på Gekkos kjolar och gjorde oxå fyra likadana stycken och satte mudd upptill. Använde vit mudd så att den skulle bli lite somrig. Så nu hoppas jag den passar så att hon kan springa runt med den varma dagar.

Agnes mamma beställde även en matchande dregglis till lillebror. Tycker det är kul att även killar får ha rosa ibland :)

Fordonstyget är designat av Johanna Ahlard och kommer från Mjuka tyger.

6 kommentarer:

  1. Fin kjol! Gillar den modellen, har själv sytt liknande men med två lika stycken fram och två lika men något bredare i sidorna.

    SvaraRadera
  2. Superfin kjol! Älskar det rosa fordonstyget!

    SvaraRadera
  3. Kjolen blev jättesnygg! Du ser ut att ha lyckats toppenbra! Kul att syskonen kan matcha.

    SvaraRadera
  4. tack så mycket :) kameran har gått varm här hemma sen Ellen föddes ;) gillar kjolen, jätte söt! önskar att jag också var så där duktig på att sy.. men tyvärr inte, vet inte ens hur man trär en symaskin!

    SvaraRadera
  5. tjusiga!!

    nå tips på var jag kan hitta ett bra dregglismönster?

    hälsning
    erika

    SvaraRadera
  6. e.ko, jag har inte sett nåt dregglismönster nånstans. Men jag vet att Gekko ska börja sälja sitt mönster.
    Om du är intresserad av mitt mönster kan vi göra ett byte. Maila mig isf :)

    SvaraRadera