onsdag 14 april 2010

Kuvertbody


För några dagar sedan sydde jag denna kuvertbody. Har aldrig sytt en kuvertbody förut så jag gjorde säkert lite fel när jag skulle sy dit ärmarna. I beskrivningen stod det att man skulle hjälpsticka kuvertflärparna (eller vad de kallas)först innan man syr ärmen. Men hur vet man då att ärmen passar till hålet? Jag gjorde allt på samma gång och det funkade det med. Men jag tyckte axelpartiet blev för brett, så jag sydde in lite grann. Tankarna började gå till några scenkläder Michael Jackson hade med stora axlar på jackan :) Tycker fortfarande det är liten sån tendens.

Jag insåg när jag sydde den att min lilla bebis inte är en liten bebis längre. Bodyn ser ju jättestor ut, och ändå sitter den perfekt. Hjälp vad tiden går fort!

Uggletyget kommer från Stoff och Stil och muddväven från Tygverket.
Mönstret är ett Ottobremönster i storlek 74, men jag ändrade lite och satte muddar i ärmarna.





Tanken med nappfiluren var ju inte att den skulle användas istället för en napp ;)

10 kommentarer:

  1. Vilken liten gullunge!! Bodyn blev jättesnygg! Jag gillar verkligen den modellen på body. Inga knappar utan bara att trä över huvudet. Och sen är det fint med kantbanden som går ner över axlarna.

    SvaraRadera
  2. Han är ju för söt, men som du säger inte så liten längre, jag känner samma sak!
    Bodyn är jättefin och tyget är ju så mysigt.

    SvaraRadera
  3. Superfin body, sitter perfekt på också!

    SvaraRadera
  4. Jättefin body och söt "liten" kille! Jag tycker bodyn ser ut att sitta jättebra. Ska nog ge mig på en sån själv snart om jag hittar någon som behöver en:)

    SvaraRadera
  5. Så bra den blev! Du är verkligen produktiv :)Bra att få tips om att sy den lite tajtare över axlarna...

    SvaraRadera
  6. Så fin den blev- du är verkligen produktiv!
    Bra tips att sy in axelpartiet något :)

    SvaraRadera
  7. Superfin body och lillkille!

    SvaraRadera
  8. Fin body på en riktigt liten goding!

    SvaraRadera
  9. Vad snygg den blev! Ser ut att sitta perfekt på lilleman.

    SvaraRadera