onsdag 31 mars 2010

Påskbrallan


Tycker hängselbrallor är så mysiga, även när de inte är till de riktigt supersmå bäbisarna. Så jag har nu sytt ett par till Lilleman. Ritade av ett par som är för små och förstorade upp det lite grann. Det blev på tok för stora. Alldeles för breda. Så jag fick sy in några centimeter. Därav skarven i kantbandet där fram.

Nästa hängselbralla ska jag alltså göra lite smalare och även förlänga flärparna så att de inte ska knäppas precis uppe på axeln. Tror att de inte viker ut sig lika tydligt då.

Mönstret är alltså eget och velourtyget kommer från Stoff och Stil. Den gula muddväven kommer från Sundbybergs textilcentrum.

Och så en livebild.


Nu bär det av till stugan i Norrland. Glad Påsk!

11 kommentarer:

  1. Men gud så söt lilleman blev!! Visst är det härligt med hängselbyxor... Slipper sitta åt runt magen;)

    SvaraRadera
  2. Det är så man vill ha ett par själv :)

    SvaraRadera
  3. De blev ju jättefina fast det inte blev riktigt som du tänkt dig! Man lär sig hela tiden, eller hur=)? Jättesöt bild på Lilleman.
    Ha det så bra i norrland i påsk! Vi åker också norr över på torsdag.

    SvaraRadera
  4. Superfina och mysiga:) Älskar kombinationen gult och brunt.

    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  5. han är ju underbar- saknar honom så!
    lillkusinen är nyfiken på att träffa hans stora idol.
    ha en underbar påsk!
    kram

    SvaraRadera
  6. Urgullig son i den passande outfiten! Här bär det av norrut också, till Ö-vik!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig färgkombination a al 70 och 80-tal :-). Och passformen verkar ju ha blivit jättebra efter din intagning. Glöm nu inte rita om mönstret direkt bara :-).

    SvaraRadera
  8. Tack! Jag håller med! Han är jättesöt :)
    Elin, vi måste se till att han får träffa sin idol snart. Vi vill träffa din lillskrutt oxå!
    Krokkofin, bra tips! Jag måste göra det innan jag glömmer bort mina ändringar.
    Kul att fler firar norröver! Glad påsk!

    SvaraRadera
  9. grymma brallor, älskar den färgkombo!

    SvaraRadera
  10. Så grymt snygga!!!
    Glad Påsk!

    SvaraRadera