tisdag 23 mars 2010

Stjärnor


Lillemans farbror är duktig på att shoppa kläder kan man säga, men han är även riktigt duktig på att rensa bort kläder som han inte använder. Det gillar jag! Särskilt när jag kan få lite till att klippa sönder och sy nytt av :)

En gammal tröja med stjärnmönster har nu blivit en mössa och ett par vantar. Vantar behövdes verkligen eftersom en vante slarvades bort i helgen.

Tycker det blev fräscht med det klarröda muddtyget till. Men att sy stjärnan på mössan fick mig att bli tokig. Hur gör man för att taggarna på stjärnan ska hållas på plats när man syr?? Limmar först eller? Den blev inte riktigt hundra bra, men på håll kanske ingen ser :)

Mönstret till mössan är ett omarbeteat babycoolmönster, och vantmöstret är eget. Muddväven kommer från Tygverket.

5 kommentarer:

  1. vad snyggt det blev!! Tyget är lite roligt för antingen ser man det som att det är svart bakrund och brunt mönster eller som brun bakgrund med svart stjärnmönster beroende på hur man tittar.

    Hittade en bra beskrivning av applikation hos kokalal/blomma åker vagn. Man behöver lite stabiliserande material bla. se
    http://kokalal.blogspot.com/2008/02/applikationsguiden.html

    SvaraRadera
  2. Hihi, jag såg inte stjärnorna på tyget först men nu när jag tittar sådär man brukar gör på 3D-bilder kommer de fram :-) Jättefin mössa och vantar!

    SvaraRadera
  3. Vilken bra länk jag fick Le Petit! Nu måste jag bara skaffa lite prylar märker jag :)
    Har inte tänkt på att mönstret kan vara nåt annat än stjärnor, men det ser jag ju nu =)

    SvaraRadera
  4. Gillar också att återanvända. Rött blev ju super till detta fina set!

    SvaraRadera