torsdag 18 mars 2010

Bebis-kit


Idag har jag och Lilleman varit och hälsat på en en vecka gammal kille. Tänk att man kan vara så liten och så söt.
Vi överlämnade ett bebis-kit till den nye medborgaren som innehöll en mössa, en dregglis och ett par muddbyxor. Byxorna är i storlek 56, men jag har sytt lång mudd både upptill och nertill så att de kan användas längre. Utfällda ser de ut så här.



När jag hade sytt kitet tyckte jag det blev lite väl svart-vitt, så jag skickade med en lite mer färgglad filur.

Både aptyget och elefanttyget kommer från Stoff och Stil.

11 kommentarer:

  1. Jag har oxå lite aptyg från Stoff & Stil här hemma...men vet inte riktigt vad jag ska göra med det. Setet är jättesött och samtidigt coolt och filuren underbar:)

    SvaraRadera
  2. Den mamman måste blivit glad. Så fint det var!

    SvaraRadera
  3. Jättefint. Men inget kan bli FÖR svartvitt. Det är ju så lätt att färga till out-fitten med en färglad body till exempel. Jag hade blivit jätteglad för ett sådant litet kitt :-)

    SvaraRadera
  4. Kanonfint, som alltid!! Svart/vitt är alltid snyggt... Jag är själv på G att göra ett litet kitt till en vän som får en pojk i April så det är toppen med lite inspiration;)

    SvaraRadera
  5. Lyckans bebis! Jättefint kitt och söt filur.

    SvaraRadera
  6. Tack kära ni! KroKKoFin, så sant, man kan alltid ha nåt färgglatt till. Träffade honom ikväll faktiskt med en röd body till. Så fint! :)

    SvaraRadera
  7. Nej, nej hvor er de bare søde:-)

    SvaraRadera
  8. beställningen kommer nu och det blir fler frammåt :)
    min son är nu 3 dagar och skulle önska sig stl 56 :)
    fatta vad pengar du kan tjäna på detta, super ju. det är roligare med sånt som inte finns i butik.

    ta hand om er!

    SvaraRadera
  9. Aptyget är superhärligt! Mysigt kit du sytt. Mottagaren, eller i alal fall mamman/pappan kommer säkert bli jätteglada!

    Elefanttyget till solkepsen är en gammal gardin som jag hittat på loppis. Har sett det tyget i flera olika färgställningar, men jag tror att det är ett gammalt.

    SvaraRadera
  10. Sånt kit skulle jag gärna köpa. iaf dregglis och byxa (behöver inte fler mössor...). Kan du inte sälja detta i strlk 80?

    /Ingela H

    SvaraRadera
  11. Ingela, är det i aptyget du vill ha byxorna o dregglisen? Maila mig gärna info@onomak.se.

    SvaraRadera