söndag 14 mars 2010

Ugglor i mossen


En kompis hade sytt en jättefin uggla i veckan. Jag blev så inspirerad att jag ville göra en jag med. Den blev såklart inte i närheten så fin som hennes :)

Till ugglan har jag använt samma ikeatyg som till väskan jag nyss sydde. Stoppningen i vingarna är vadd och i kroppen har jag blandat vadd och smörgåspapper, så att det blir lite prassel. Ugglan har även försetts med en liten plinga. Till öron har jag bara tagit bomullsband som jag vikt dubbelt, och ögonen är gjorda av fleecefiltar från ikea och Jysk.

Tycker det är så roligt att göra egna leksaker till Lilleman. Det gäller väl att passa på så länge han godkänner mammas mjukdjur.

4 kommentarer:

  1. Vilken söt liten retrouggla! Påminner om något barnprogram eller nåt när man var liten....men kan inte riktigt komma på vad =).

    SvaraRadera
  2. Åhhhh! Den iden kommer jag helt klart att själa. Den var jättefin. Ugglor kan man aldrig få för många av.

    SvaraRadera