torsdag 26 augusti 2010

Chokladiga muddisar

Vissa tyger blir man glad av att sy i. Oftast tänker jag att det är färgglada färger som får det att kännas lite extra glatt. Men nu när jag fick hem Jnydesigns mörkbruna velour, så var det just ett sånt glatt tyg, trots att det är enfärgad chokladfärg. Eller det kanske just var pga chokladfärgen som det blev ett glatt tyg. Hur som helst så tycker jag det är en helt underbar färg och tyg. Djup och fin lyster och ganska tjock. Jag la Stoff och Stils bruna velour bredvid, och det såg verkligen trist ut då.


Jag har sytt några velourmuddisar till marknaden som skulle vara i storlek 62-86, men jag min dummer klippte två likadana delar av storlek 80, så det fick bli 2 st 62 istället.

Velouren kommer som sagt från Jnydesign och mudden från Stoff och Stil.

1 kommentar:

  1. Det syns till och med på bloggen att färgen är riktigt chokladig. Underbar. Vad tar du för muddisar modell större (104)?

    SvaraRadera