söndag 11 juli 2010

Tröja till storebror


Så har tröjan blivit klar till storebror vars lillasyster jag sytt detta till. Ni som läste gårdagens inlägg vet ju att jag hade lite problem med mina storleksfunderingar. Men tack JuMel för att du tog dig tid att mäta lite 92-plagg hemma! Nu hoppas jag att tröjan kommer att passa. Jag har inte fattat att Meedom har ett annat tankesätt i storlekar än det svenska. Alltså ska man ta en storlek mindre alltid. En dansk 92:a är en svensk 86:a. Svårare än så är det kanske inte.

Tyget kommer från Mjukatyger.

Tidigt tidigt imornbitti åker vi till Gotland för nästan en veckas semester. Ska bli superhärligt! Ha en trevlig sommarvecka allesammans!

6 kommentarer:

  1. Jättefin tröja! En sådan ligger på sonens önskelista tills han börjar skolan. Ha en trevlig semester!

    SvaraRadera
  2. Vad fin den blev och så bra att jag kunde vara till lite hjälp! Trist att din familj också blev magsjuka.Förhoppningsvis har ni iaf sluppit den hemska variant som vi haft som varade i 5dagar! Ha det så skönt på Gotland!

    SvaraRadera
  3. Finfin tröja å trevlig semester!

    SvaraRadera
  4. Jättefin! Jag brukar dessutom skippa sömsmånen på Meedom, men mina barn är tunnisar :-)..

    SvaraRadera
  5. Så fin tröjan blev! Älskar färgen på tyget!!
    Hoppas du får en skön semester!

    SvaraRadera
  6. Jättefint tröja och ha det så härligt på Gotland!

    SvaraRadera