lördag 17 juli 2010

Nappfiluren Herr Morot


Idag har varit en hemochvändadag. Vi kom med färjan imorse och imorgon åker vi till västkusten. Så tvättmaskinerna har gått varma här hemma idag. Jag har inte hunnit sy något förutom en liten morotsnappfilur. Den är till Lillemans kusin som vi ska träffa i veckan. Min svägerska tyckte det var en bra ide att ha en napp bakpå filuren så att man kan sätta fast den med napphållaren.

Jag hade tänkt göra en likadan filur som tidigare, men när jag fick nappen på posten av henne så var det ju morötter på nappen. Så då fick det bli en morotsfilur istället. Moroten är stoppad med vadd och har en plinga i sig. Till ögon har den fått täckta tryckknappar som sitter som berget. Nu hoppas jag bara att lille Noel blir lika förtjust i den som Lilleman. Han hade nog kunnat behålla den själv såg det ut som =)

4 kommentarer: