fredag 2 juli 2010

Rosa apor


En mamma har gjort en beställning till sina två barn. Här är en del av vad lillasyster ska få. Beställningen var en knutmössa med rosa aptyget från SoS och ett par byxor i storlek 62 som var tjejiga. Som lillasyster får man ju såklart ärva mycket från storebror, så därför var det viktigt. Jag tycker ju att det är kul att göra små kit av samma tyg, så det fick även bli ett par byxor i aptyget.

Jag brukar ofta göra mudden extra lång så man kan ha nervikt i början och sedan vika upp den när barnet växer. Men nu valde jag att göra en enkel mudd. Det beror på att vi är mitt i sommaren och det kan bli så grymt varmt med dubbel mudd. En vanlig mudd är ju två lager tyg. En nedvikt mudd är fyra lager tyg. Och en nedvikt mudd med en body är hela fem lager tyg, vilket känns alldeles för varmt för en liten mage just nu tycker jag. Jag hoppas mamman håller med mig :)

Storebror får vänta tills nästa vecka då jag kan ta tag i hans del i beställningen. För imorn åker vi till Skellefteå en vecka och hälsar på min familj. Jag gissar att jag får lite syabstinens, så jag tar med lite tyg så att jag kan låna mammas maskin ifall jag bara måste sy :)
Om jag inte bloggar nåt, så önskar jag er en trevlig sommarvecka!

(Som ni ser så har den lilla bildredigeraren i mig tagit semester ;))

7 kommentarer:

  1. Jättefint! Häftigt med svarta muddar till det rosa också. Det blir både tufft och gulligt på samma gång.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina! Knutmössan är verkligen söt!

    SvaraRadera
  3. Så sött, håller med Makrill om att mössan verkligen är söt! Hur gick det med resan när du blivit magsjuk?! Krya på dig och hoppas resten av familjen klarar sig.

    SvaraRadera
  4. Tack! Resan blev inställd, flyger imorn istället (dyrt) om min man håller sig frisk. Sonen hade det innan mig, så han borde vara frisk.

    SvaraRadera
  5. For et fint sett... og masse fint ellers på bloggen din også!
    Jeg har visst ikke vært innom her før, men jeg kommer tilbake :-)

    SvaraRadera
  6. Jättesött set! Mössan är verkligen bedårande :D.

    SvaraRadera