lördag 10 juli 2010

Hjälp!

Har ganska nyss kommit hem från Norrland och tänkte ikväll ta tag i en tröjbeställning i storlek 92. Och nu behöver jag nåns hjälp. Jag äger inget plagg i storlek 92 så jag har lite svårt med storleken. Jag tänkte utgå från Meedom, men jag brukar ju alltid ta in lite här och där och korta av lite grann. Så vilken storlek ska jag sy? 92 utan sömsmån eller 86? Hur lång är storlek 92? Stämmer ärmlängden tycker ni?

Oj oj, många frågor....

Hoppas nån vänlig kan hjälpa mig =)

3 kommentarer:

  1. Hej du! Är ni redan hemma?! Har tyvärr ingen erfarenhet av Meedom annat än att jag har för mig att jag hört att de är stora i storleken...Har dock 92 tröjor och de är ca 32cm breda under ärmen, längd bak varierar men ca 36-39cm och ärmlängd ca 37-38 från halskant till ärmslut på en långärmad. Hoppas du blev lite hjälpt iaf!

    SvaraRadera
  2. Tack! Jepp, vi är redan hemma. En dryg vecka var planerad, men den krympte ju lite pga magsjukan:(
    Måtten du har gett är ju nästan samma som Meedoms. Samma bredd och samma armlängd. Så jag har klippt utan sömsmån och tagit din längd. Hoppas den passar nu =) Tack så mycket!

    SvaraRadera
  3. Meedoms är ju egentligen inte stora. De använder bara ett annat system för att ange storlek. Som om du ska sy en "köpis-92" ska du sy en Meedom-86. Om du ber om längd och vikt på barnet ifråga så kan du ju kolla i tabellen längst bak.

    SvaraRadera