torsdag 14 juli 2011

Osomriga jeans

Nu börjar sy- och blogg-pausen närma sig. Men innan dess måste jag blogga om dessa helt osomriga jeans till Lilleman. Han har inte så många jeans som passar längre, och innan jag kan packa upp maskinerna igen har det blivit lite kallare och mer jeansväder tror jag. För jag tror ju inte det blir dåligt väder under vår semester ;)

Mönstret är samma som tidigare, men nu tänkte jag göra mudden tajtare så jag slapp ha resår. Tog 3/4 av midjemåttet plus lite extra för att det är från Stoff och stil. Men det blev inte alls bra. De satt ju bra uppe, men byxan blev jag inte nöjd med. Mudden drog ihop jeansen för mycket att det typ blev en rejäl midja på byxan.
Så petig som jag är blev det fram med sprättaren och göra om med en större mudd och resår. Nöjd!

Jeanstyget kommer från Tygverket och mudden från Stoff och Stil.

2 kommentarer:

  1. Så snygga! Ja tyvärr kommer det en höst som man behöver kläder till...

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka fina jeans. Hur går det med flytten? Har den gått av stapeln än eller är ni i packstadiet? Ha en bra kväll.

    SvaraRadera