måndag 4 juli 2011

Lite mer klöver


Jag sydde nyss en klöverbody till min kompis lille son. Den blev så fin så jag ville att Lillasyster oxå skulle få en body i det tyget.
Jag har sett Kånkarong och Kokalal göra sina fina enkla sprund i många bodysar och blev sugen på en sån body jag med. Jag gjorde ett sånt sprund för länge sen i en pyjamas till Lilleman, men sen har det inte blivit sytt nåt sånt mer. Förrän nu. Och det är ju otroligt enkelt och fint.

Mönstret kommer från ett byte med Makrill för länge sen och klövertyget kommer från Mjuka Tyger,

Ser att färgerna skiljer sig ganska mycket i bilderna. Bilden på Lillasyster är mer rättvis.

6 kommentarer:

  1. Åh, så gulligt...lilla godingen!

    SvaraRadera
  2. Jättesöt body! Sprundet ser superfint ut. Finns det någon tutorial som du använt? Jag tycker inte alls att det ser enkelt ut.... :)

    SvaraRadera
  3. Här finns en tutorial =)
    http://kokalal.blogspot.com/2011/06/snygga-snabbsprundet-steg-for-steg.html

    SvaraRadera
  4. Håller helt med! Jätte söt modell på både barn och plagg!!!

    SvaraRadera
  5. Toppensnygg! Sprundet är jättefint och lillasyster med!

    SvaraRadera
  6. Så fin! Snyggt med sprundet.

    SvaraRadera