onsdag 6 juli 2011

Rött är sött


Sitter hemma och paniksyr när tillfälle ges, vilken inte är så ofta nu när vi ska packa inför flytt och har en liten tös som har lite ont i magen på kvällarna.
Jag kommer nämligen att måsta vara utan maskinerna i hela 6 veckor (!). Det känns ju som en evighet till slutet av augusti.
Har många projekt i huvudet som jag vill sy, men får nog inse att jag bara kommer hinna en liten del av det.

Dessa shorts sydde jag för nån dag sen till Lilleman. Han behövde ett till par till semestern, för kläder förbrukas på löpande band. Är samma mönster som tidigare shorts och istället för svamptyget som jag hade då har jag tagit flodhästtyg från IKEA.
Ibland när vi går till dagis så inser jag att jag nog gillar rött väldigt mycket. Jag i röd kofta och röda converse, Lilleman i jeans med röda detaljer och ofta nåt rött i tröjan och under filten i vagnen sticker ett par röda strumpor fram :)
Men rött är sött säger man väl? ;-)

3 kommentarer:

  1. Himla mycket fint du gör, söta shorts!

    SvaraRadera
  2. Söta shorts, tycker det blev tufft med flodhästtyget till!

    SvaraRadera
  3. Rött ÄR sött!
    När jag och A går till dagis är det karamellfärger, idag i regnrusk klargrönt, lila, cerise, rött, brunt, marinblått och så rosa/grön/lila randiga stövlar...
    Vilka fina grejer du syr!!

    SvaraRadera