tisdag 1 november 2011

Klänning till M

Förra helgen skulle vi åka till Stockholm och hälsa på vänner. Bla skulle vi få träffa en nyfödd vän. Hade sett fram emot det jättemycket, men som alltid när man har barn så får man ofta ändra planer. Så blev det den här gången eftersom Lilleman var alldeles för förkyld för att träffa nån nyfödd :(
Så klänningen fick skickas med posten istället.

Jag frågade tidigare vad lilla M är för en tjej, en klänningtjej eller byxtjej. M:s pappa sa att M var en klänningtjej, så klänning fick det bli :)
Använt samma mönster som till klänningarna som ska till Fyra årstider. Glömde skriva förra gången att inspirationen till dessa kommer från Emster.
Tyget är det underbara violtyget från Znok.

Om ni tittar på menyraden längst upp ser ni att jag satt dit en Prisknapp oxå. Då blir det lite lättare för er som vill beställa att se vad saker och ting kostar :)

4 kommentarer:

  1. jättefin!! jag kommer att härma modellen till en klänning till snultran om det går bra?! hade först tänkt ha ärmar men nu hittar jag inget bra matchande tyg till tyget jag redan klippt ut fram- och bakstycke i...

    SvaraRadera
  2. Jättefin blev den!
    Och det där med snuviga småttingar känner vi igen...
    //Thea (kokalal)

    SvaraRadera