torsdag 27 oktober 2011

Kuvert till butik

Det känns jätteroligt att jag ska få komma med mer kläder till Fyra Årstider i Jönköping. Här har jag sytt kuvertklänningar/tunikor i Liandlos lila klövertyg, i storlek 62-86. 
Funderade ett tag på vilken färg jag skulle ha på kantbanden. Jag som gillar det enkla tänkte först vitt, men tyckte då att det blev för somrigt. Så svart fick det bli. Blev lite tuffare! Lite som rött med vita prickar och vitt till = fint, rött med vita prickar och svart till = rockabilly. Lite sån känsla ville jag ha =) Därför sydde jag även avig täcksöm längst ned för att förstärka den känslan.

Måste sy en likadan till lillasyster och då får det bli svart body och svarta strumpbyxor till.
Som jag skrev i min facebookgrupp, är det nån som vill haffa en klänning innan de åker iväg är det bara att maila mig.

Sen en liten undran, vart går gränsen mellan klänning och tunika?? Blir inte klok på detta ;)

4 kommentarer:

  1. Vilka superfina klänningar! Svårt med längd på klänning/tunika, det tycker jag med. Och hur mycket man ska ställa ut plaggen...

    SvaraRadera
  2. Söta och tuffa på samma gång! För mig är tunika sånt som är lite kortare längd på (mellan rumpan och ovanför knäna). Oftast något som man behöver byxor eller strumpbyxor under och klänning är lite längre som ha utan något under. Men man kan nog kalla det lite som man vill =). Vet inte om det finns någon ordagrann definition på det.

    SvaraRadera
  3. superfina! jag tycker att en sån här modell funkar som både och. först som klänning och sedan som tunika. sen tycker jag att vidden på modellen spelar roll, en vid modell som går strax ovanför knät skulle jag nog benämna klänning medan en smalare modell nog mer skulle gå under benämningen tunika. åtminstone här hemma :)

    SvaraRadera
  4. De här är ju så himla praktiska och varar så länge. Både som klänning och sen som tunika. Med eller utan tröja och byxor eller strumpbyxor, så funkar den modellen till mycket.
    Tyget är jättefint

    SvaraRadera