tisdag 25 oktober 2011

Kusinkläder



I helgen var barnens farmor och farfar ner till malmö och hälsade på. Då fick lite kläder följa med till lillkusinen. Både ärvda och så dessa nya. Till verktygströjan använde jag ett nytt mönster jag inte testat tidigare. Det är från ett gammalt Ottobrenummer jag lånat av Martina. Lillkusinen tyckte nog att halsringningen var för trång, så det ska jag ändra på till nästa gång. Sen har jag tagit in på vidden. Stjärntröjan är mitt vanliga raglanmönster som oxå kommer från Ottobre med lite ändringar.
Jag valde att fålla ärmarna istället för mudd. Det blir ju så fint med nya maskinen ;)

Verktygen kommer från Znok och stjärnorna från Jnydesign. Till svarta ärmarna hade jag slut vanliga jerseyn, så jag tog muddväv/jersey från Stoff och Stil. Har aldrig använt det till annat än mudd förut så jag var lite skeptisk. Men det blev verkligen kanon. Kändes jättehärligt.
Nu hoppas jag att lillkusinen gillar sina nya kläder :)

5 kommentarer:

  1. Härligt,klart han måste bli nöjd, kan man bli annat;)?

    SvaraRadera
  2. Kusinen var så tacksam och det var hans mor oxå!!
    Tack tack!!

    SvaraRadera
  3. Jättehärliga! Vad trevligt det var att träffas och få ett ansikten bakom din fina blogg och trevliga kommentarer.

    SvaraRadera
  4. Kusinen kan inte annat än bli stormförtjust. Gillar verkligen den med svarta stjärnor!!

    SvaraRadera