söndag 21 augusti 2011

Flodhästar





Utprovning av det nya bodymönstret, och uppdatering av Lillasysters garderob fortsätter. Här har jag sytt av flodhästtyget från Ohlssons. Först när jag såg det gillade jag det inte riktigt, men nu gillar jag det skarpt. Tycker det är skönt när man kan sätta vilken färg på kantbandet man vill. Och med de bruna flodhästarna tycker jag man kan det.

Man kan ju tro att jag snöat in på lila kantband ( det är lila, men maken har tagit kameran med sig, så färgerna är lite sisådär med den andra kameran) . Så är inte fallet utan den färgen är den enda jag har hos mina föräldrar till kantbandning förutom vitt.
Sen kan man även tro att jag snöat in på det snabba sprundet, och det är helt korrekt :)

Ändringarna från förra gången är att jag har kortat av ärmarna lite, samt tagit in lite under armarna. Så nu är jag helt nöjd!

Förresten, ni har väl inte missat att gilla Onomak på Facebook? ;)

3 kommentarer:

  1. Jättefin body, den sitter ju perfekt! Du har fått till raglanskärningen så bra, det tycker jag är lite svårt. Å vissa tyger har man svårt för i början, men sen när man ser dem som plagg blir man nästan frälst ju. Finfint!

    SvaraRadera
  2. Hon är så fiin! Vissa tyger behöver man liksom vänja sig vid:) nu måste ni snart komma hit va?

    SvaraRadera
  3. Å så fin, både body och tös :-D Lila till låter snyggt!

    SvaraRadera