torsdag 23 juni 2011

Sommardress

Vissa kläder blir man extra nöjd över när de är klara. Den här sommardressen är ett sånt plagg. Allt flöt på bra, inget sprättande och framför allt för att jag gjort mönstret själv. Byxmönster, mössor, dregglisar och sånt har jag ritat mönster själv till, men inte bodysar och andra lite mer avancerade mönster. Gör ju alltid ändringar, ibland så mycket att det blir som ett eget, men inte från grunden om ni förstår hur jag menar.

Det härligt somriga pärontyget kommer från Stoff och Stil. Det enda negativa med det här tyget är att jag aldrig lyckas fota det så man ser färgerna på ett rättvist sätt. Blir bara grådaskit tycker jag, trots redigering, men det ÄR fint ;)


Lillasyster fick prova direkt :)


Ni har väl sett att jag har en tävling i förra inlägget. Fram till söndag har ni chans att anmäla er.

5 kommentarer:

  1. Grattis till ett lyckat mönster, vad duktig du är! Dressen är jättefin och ser ut att passa lillasyster perfekt. Härligt tyg också. Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  2. Så herlig liten i sommerdress.Kjempefin dress også:)

    SvaraRadera
  3. Åh jösses vilken söt liten dress (och tjej)!!

    SvaraRadera
  4. Attans jag missade din utlottning...

    Men åååååh, vilken fin heldress, ser hur mysig ut som helst!

    SvaraRadera