torsdag 2 februari 2012

Fårbody


Har sytt några kläder till Lillasyster i storlek 74, och nu har hon även fått sig en body i den storleken. Den ser gigantisk ut, men kommer nog att passa när hon får prova den eftersom hon mätte hela 72 cm på BVC igår.
Mönstret har jag blandat  ihop från ett eget och kuvertflärparna kommer från en ottobrebody.
Fårtyget kommer från Skroten.

Många vet nog att dessa får egentligen är Jofotex, men tydligen har deras licens gått ut efter 25 år och då får vem som helst trycka dessa. Nackdelen med detta är att det inte är ekologiskt, men fördelen är att det är lite tunnare och stretchigare och passar mer till mössor tex. Tyget är jättemjukt och härligt!

Bäst just nu är att jag ska till syfestivalen om två veckor, och att svärmor ringde idag och sa att hon kunde ta semester på fredagen. Då kan Lillasyster stanna hemma och jag får åka själv till Stockholm. Ni kan ju tänka er hur mycket en trött småbarnsmamma längtar efter denna helg :)

9 kommentarer:

  1. Supersöt! Ha det så kul på syfestivalen:)

    SvaraRadera
  2. Låter lovely med ensamtid på festivalen! Snygg body som alltid.

    SvaraRadera
  3. Jättefin body! Vad kul att komma iväg till Syfestivalen!

    SvaraRadera
  4. Jaaa så kul vi ska ha! Du är så välkommen hit vare sig det är med eller utan lillasyster.
    Söt body! Gillar detta tryck mycket. Har det från Jofotex hemma men ännu inte sytt i det.

    SvaraRadera
  5. Vilken lyx med en sån svärmor!! Annat än min! :/
    DU syr så jäkla mycket snyggt!!! och visst bor du i Habo?

    SvaraRadera
  6. Tack snälla ni! Oj, vad du tar i Kicki! Men tack =) Och ja, jag har nyligen blivit Habo-bo :) Du med?

    SvaraRadera
  7. Mysig den blev, fint med det enkla vita till! Sy festivalen it is!! Tänk vad kraft och energi vi samlar på oss där inför våren;) kran

    SvaraRadera
  8. Japp!! Jag är Habo-bo! Du gjorde helrätt i att flytta hit!! :)

    SvaraRadera