torsdag 15 september 2011

Mer elefanter


Försöker fylla sonens höstgarderob med tröjor. Här är samma elefanter från Strömming men i andra färger. Vet inte vilka jag gillar mest. Båda är jättefina på olika sätt. Här kantade jag med Stoff och Stils muddjersey i färgen koboltblå. Helt klockren till elefantfärgen! Dock inte lika klockren till bandkantning tycker jag. Blir inte samma fina resultat som när man bandkantar med tunn interlock.

Ser ni vad jag skaffat mig? En Kamtång! Fick köpa av Martina som har Wcollection. Hon har pressen som är bättre och därför använder hon inte tången. Å lika glad är jag för de ;) Ville ha vita knappar till som skulle ta upp det vita i vissa elefanter.
Svärfar frågade om det var en pyjamas till Lilleman, men så fina tyger tar jag inte till pyjamasar ;)

4 kommentarer:

  1. Vilken fin tröja! Är oxå sugen på sånna där fina knappar, är tången lätt att använda?

    SvaraRadera
  2. Tack! Tången är lätt att använda tycker jag. Men man ska ha ett verktyg som gör hål i tyget innan man sätter knappen. Det har inte jag, men har beställt det nu, så då kommer det att gå ännu lättare :)

    SvaraRadera
  3. jag får ofta frågan om jag sytt just pyjamas!? varför tror folk det??!! Dottern vill alltid ha tröja el klänning OCH tights i samma men då ser det ju ut som det, så jag brukar sy enfärgat en del i så fall. Jättesnyggt med knapparna sådär i raglanskärningen - eget mönster?

    SvaraRadera
  4. Blev toppen fin! Du tappade en Onomaklapp här:)

    SvaraRadera