måndag 4 april 2011

Tygpåsar




Jag har en kollega på sjukhuset, Jon, som har är med och driver ett barnhem med 62 barn i Tanzania. Jag blev jätteglad när jag hörde det eftersom jag själv har jobbat på ett barnhem i Bangkok och gjorde min praktik på ett sjukhus i Zambia. Så man kan säga att mitt hjärta klappar lite extra för sånt här.
Nu har de tryckt upp tygpåsar med ett tryck som är ritat av ett av barnen. Superfint! Man kan köpa de för 100 kr st och pengarna går direkt till barnen. Vill man betala mer får man givetvis det.
Påsarna är ekologiskt tillverkade och rättvisemärkta.
Gå gärna in på I Aid Africas hemsida och läs om deras arbete. De har även ett 90-konto.



Maila Jon (jon@iaidafrica.org) eller mig (om du vill sambeställa med nån Onomaksak) ifall du vill köpa en påse.
Sen måste jag ju visa nåt med samma tema som jag sytt :) En kompis ville ha en påse att hänga ovanför skötbordet där man kan förvara lite leksaker som M kan leka med under tiden blöjan byts. Så resultatet blev en elefantpåse med tyg från Stof2000. Påsen är 25 cm hög, och blev lagom för ett skötbord.

1 kommentar:

  1. Sådana här projekt älskar jag! I min butik säljer jag virkade blombroscher som görs av kvinnor i Indien, vilka också får hela försäljningssumman och kan betala sina skolavgifter och annat.
    Tummen upp!

    SvaraRadera