onsdag 13 april 2011

Randigt och stjärnigt




En beställd tröja i storlek 80 i all sin enkelhet. Randig jersey från Jnydesign och mönstret är ett omgjort kortärmat, bodymönster från  Ottobre. Jag fållade för första gången utan tvillingnål, och använde maskinens våffelsöm. Längtar efter en täcksömsmaskin till fållning, men till dess blir det nog mer våfflor på mina tröjor :)

Känns som jag bara visar upp tröjor på löpande band. Men det sys lite annat oxå däremellan. En del är beställningar som ska ges bort och då vill jag inte lägga ut bilder innan det har nåt mottageren och sen är det vårmössor som sys ganska mycket dessa dagar. Tycker det är jättekul att det är så många som vill ha en Onomakmössa, båda vuxna och barn :)



Här är Wilma i sin mössa med stjärnor från Jnydesign. Wilmas familj var på Kanarieöarna för några veckor sedan, och tydligen fick mössan följa med till stranden oxå. Ja, gillar man sin mössa så gör man ;)

7 kommentarer:

  1. Vilken jättefin tröja i all sin enkelhet. Ibland behövs det inte så mycket för ett snyggt plagg :D.

    SvaraRadera
  2. Å den tröjan hade gjort sig fint i Ns garderob;) får nog härmas lite, hoppas d ä ok!? Glömt kolla om pengarna kommit in men du har betalt en tia för mkt! Betalade bara 170:- eller bara å bara ;) det får vi fixa iaf! Underbar historia om mössan å vilket betyg;) kram

    SvaraRadera
  3. Vilken snygg tröja! Blir alltid så inspireran när jag kikar in hos dig :)

    SvaraRadera
  4. Jättefin tröja!!
    Och en sån mössa har vi här hemma också!

    SvaraRadera
  5. Tack snälla ni! Martina, självklart får du härmas :)

    SvaraRadera