måndag 11 april 2011

Klätterapor


Idag på dagis fick Lilleman ta på sig aptröjan jag sydde till honom igår. Och hör och häpna, den var ren när jag kom och hämtade honom :)
Tyget är Johanna Ahlards klätterapor som finns hos Mjuka tyger. Jag som gillar gult och brunt var så klart tvungen att köpa en bit av det.
Mönstret kommer från Ottobre. Tidigare har jag sytt utan sömsmån och med mudd i halsen. Nu när jag sydde med sömsmån och kantband tyckte jag den blev lite vid. Får ta och rita om det till nästa raglantröja. Ärmarnas tyg är tunn interlock från Jnydesign.



Sen försökte jag fånga Lilleman på en bild. Inte helt lätt med en kille med grymt spring i benen :)

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig bild på en glad kille i sin fina nya tröja. Beställde också lite apor men tog av någon anledning grönt och när jag fick det tyckte jag att det var så mörkt att det kändes mer som höst tyg än sommartyg:( Nåja, det får väl ligga till sig till hösten, finns ju annat i hyllorna att sy av:)

    SvaraRadera
  2. haha vilken sötis:) Kul att se lite klängapor, önskar jag hade det tyget själv. Snyggt att ha enfärgade ärmar till.

    SvaraRadera
  3. Snygg tröja! och vilken härlig bild på lilleman!Är hemma för vab idag. Pyret har öroninflammation och feber.

    SvaraRadera
  4. Cool. Och det ser ut som han är en liten klätterapa själv, lilleman? ;-)

    SvaraRadera
  5. Vad kul att se ett plagg i det tyget! Jättesnyggt! Gillade att du hade bruna ärmar till!

    SvaraRadera
  6. jag längtar efter honom!! vad fina byxorna blev och tröjan!
    krama honom från faster!

    SvaraRadera