torsdag 10 januari 2013

Stora tjejen

Tänk att Lillasyster blivit så stor att hon börjat dagis i veckan. Jag vet att det heter förskola, men det är så mycket lättare för barnen att säga dagis. Så vi kör med det.

Insåg för nån dag sen att jag nog måste sy mer kläder till henne. Det brukar ju gå mer kläder när man börjar på dagis.
Så nu blev det ett tjejigt set. Cerise o brunt. Nästan lite väl tjejigt för min smak. Gillar ju mer kläder som passar både tjejer o killar, men ibland så ;)
Lillasyster gillade dem iaf.

Tyg: Ernst textil från Ohlssons tror jag.
Mönster: Muddbyxor eget och tröja från Ottobre.



6 kommentarer:

  1. Ujujujujuj, tänk så stor :) Tyckte nästan att det var jobbigare när snultran började än när makrillen började. Sannolikt för att jag visste att den "oskyldiga" tiden då är slut. På förskolan lär de sig att bli självständiga små individer med massor av egen vilja och att bråka och slåss och vilja ha allt de ser på...(PS. jag vet att det är ett utvecklingssteg som de måste gå igenom och som de sannolikt skulle gå igenom oavsett förskola eller inte, men ändå). Fina kläder såklart!!

    SvaraRadera
  2. Fina kläder! Här är det 6 månader kvar innan inskolning men vet att den tiden kommer gå fort.

    SvaraRadera
  3. Härliga plagg!! Hoppas att lilltjejen tycker det blir kul på dagis och att du vänjer dig också ;)

    SvaraRadera
  4. Jättefint set. och girafferna och det bruna göt att det inte är puttinuttigt ändå, fast det är rosa med.
    Lycka till på dagis!

    SvaraRadera
  5. vilket härligt set... brunt och rosa är en härlig kombination!

    SvaraRadera
  6. Vilka fina plagg! Fickan med giraffen verkligen pricken över i:t =)

    SvaraRadera