fredag 14 september 2012

Veckans utmaning



Är med i en utmaning i veckan i en sygrupp på Facebook. Man ska presentera en bild med tre saker man sytt under veckan. Idag blev jag klar med den sista saken. Ett par haremjeans till Lillasyster.
Har inte sytt bakfickor på jeans förut, men det gick riktigt bra. Tog en kartongbit och sydde med långa stygn som jag sen drog i så att tyget böjde sig runt kartongbiten och jag kunde stryka och nåla.

Mönstret kommer från senaste Ottobre. Jag har gjort lite ändringar som vanligt. Tagit in i midjan lite så att det inte blir så jätteveckigt i jeanstyget vid mudden. Sen har jag kortat ner lite vid midjan med några centimeter, då jag tyckte den såg lite hög ut.
Tyget kommer från Stoff och Stil.

Sen kan jag ju bjuda på mitt bidrag i veckans utmaning.
Haremjeans, dockvagn och en tröja till mig själv :)


2 kommentarer:

  1. Vad snygga byxorna blev! Kan du rekommendera modellen?

    SvaraRadera
  2. Funderar på att minska tyget fram så det inte blir som en blöjbak framtill. Eller använda ett mjukare tyg. Så jag rekommenderar att ändra lite :)

    SvaraRadera