torsdag 6 september 2012

Bilar o bussar


Har ikväll sytt en biltröja till Lilleman. Kände att jag var tvungen efter att ha visat honom tyget.  Han sa direkt att han ville ha en tröja, men det blev att sy beställningar i tyget först. När jag börjat sy ihop en klänning blev han så glad och trodde den var till honom. Så nu fick jag prioritera honom lite grann :)

Gillar den orangea färgen, men måste nog köpa på mig lite fler färger. Tänk er djup blå med rödrandiga ärmar ;)

Mönstret är en blandning av två Ottobremönster..
Tyg kommer från Ohlssons tyger som just öppnat i Jönköping. Jättefin butik!

6 kommentarer:

  1. Javisst, så fin! Den blå är nog min favvo men jag såg också röd häromdagen, vad kan gå fel ihop med randigt?

    SvaraRadera
  2. Oj, vilket härligt tyg. Snygg tröja!

    SvaraRadera
  3. Supersnygg tröja! Kanske borde köpa på mig en bit av det där biltyget? :) gillar det svartrandiga till. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Superfin tröja! Å nu blev jag sugen på biltyget :-)

    SvaraRadera
  5. Så fint dette stoffet. Jeg var i Sverige i sommer og var innom Gittes i Skåne, og der så jeg dette fine bilstoffet. Du må gjerne titte innom min blogg og se hva jeg fikk ut av stoffet:-) http://karistraa.blogspot.no/2012/08/en-liten-kjole-til.html
    Hyggelig å følge bloggen din og se alt det fine du syr:-)

    SvaraRadera