lördag 12 maj 2012

Singoalla




Singoalla låter så härligt somrigt! Kan det bero på det lilla kexet som man äter på stranden :)

Här är iaf en singoalla till dottern. Tänkte först att jag skulle ha röd och vitrandiga ärmar och beställde därför ränderna från Ernst textil. Trodde såklart att det skulle ha samma nyans när de är från samma tillverkare. Men icket. Skiljde faktiskt en del, så jag ville inte använda det i samma plagg. Lite synd.
Men söt blev den iaf. Enkel och söt!

Får se imorn om jag måste ändra storleken på halsen och vidga resårbandet lite. Var så rädd att jag skulle göra för stort så jag överdrev nog lite. Men det är ju lätt ändrat.
Mönstret kommer från Welinder och är storlek 74/80. Tycker att det är mer 80, men jag har kapat längden lite då jag inte vill ha den ner till fotknölarna.

Lillasyster har precis tagit sina första steg, så hon kommer vara så söt när hon tultar runt på stapplande ben i retroelefanter :)

1 kommentar:

  1. Åh så söt! Kan se mig henne framför mig i den! Vad kul att hon börjat gå!

    SvaraRadera