lördag 21 april 2012

Vårstjärna

Lilleman har fått ännu en vårtröja att använda. Vårigare färg än den gröna får man leta efter. Men det kan lätt bli för mycket av det goda kände jag. Så jag fick bryta av med svart för att tuffa till den lite.
Innan jag syr applikation tycker jag inte riktigt om det, men sen när det är klart är jag så nöjd att jag gjort det. Blev riktigt bra tycker jag, och Lilleman gillade sin blinka verkade det som.

Tyget kommer från Ernst textil och finns bla hos Ohlssons, Skroten och Tygvaruhuset.
Mönstret från Ottobre, med förlängda ärmar.

6 kommentarer:

  1. Den blev verkligen fin och stjärnan blev pricken över i!

    SvaraRadera
  2. Den blev jätte snygg med den svarta stjärnan som bröt av =)

    SvaraRadera
  3. supersnygg! vilket nummer av ottobre hittade du det mönstret i? har letat efter en tröja med såna axlar..

    SvaraRadera
  4. Tack! Tror det är från 4/2010 om jag minns rätt :)

    SvaraRadera
  5. superfin! stjärnor blir aldrig fel =)

    SvaraRadera